מי אנחנו?
Perfilado de sección
- 
                    
אולפן תק"א אשקלון
אולפן תק"א אשקלון נמצא בפיקוחו ובאחריותו הפדגוגית של האגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך.
תכנית תק"א 10
תכנית תק"א 10 (תכנית קדם אקדמית) הינה תכנית חדשה וייחודית בארץ המתקיימת במכללת אשקלון זו השנה האחת עשרה בשיתוף עם מנהל הסטודנטים, הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה.
השנה הסוכנות משתתפת באופן פעיל ביותר באיתור לומדים בחו"ל המתאימים לתכנית.
אנשי הצוות בבית קנדה מלווים את התלמידים בשרשרת הקליטה, בכל שנה מצטרפים לתכנית גם תלמידים אקסטרנים העומדים בקריטריונים (גיל+השכלה).
מטרת התכנית היא להכין עולים חדשים צעירים מכל העולם ללימודים אקדמיים בארץ, כאשר משרד החינוך – האגף לחינוך מבוגרים ממונה על כישורי השפה עד לרמה בה יוכלו להשתלב בלימודים האקדמיים בארץ. התכנית נמשכת 10 חודשים, כאשר החלק הראשון אולפן א נמשך 5 חודשים ובסיומו התלמידים נגשים למבחן לסיום האולפן ומבחני כניסה לתק"א (רמה ג).
תלמידים אשר עמדו בהצלחה במבחן הכניסה ממשיכים ללמוד 5 חודשים נוספים בכיתות ממוינות והומוגניות ומגיעים לרמות גבוהות מאוד של עברית.
לימודי העברית מעניינים ומגוונים וכוללים האזנה, הוראה באמצעות מחשב, הרצאות תלמידים מלוות במצגת וכתיבה אקדמית. בחלק השני של התכנית (תק"א) אף מאפשרים לתלמידים לשמוע הרצאות במסגרת האקדמית. ההשתתפות בשיעורים מאפשרת להם "לטעום מהלימודים במכללה", להתערות בחברה הישראלית וליצור קשרים חברתיים. בתכנית זו יש מעקב צמוד אחר התלמידים על ידי מנהלת האולפן וצוות המורות וכן ע"י המכללה ומנהל הסטודנטים. לפי הצורך מכנסים ועדות טיפוליות המורכבות משלושת הגופים ודנים בכל תלמיד ותלמיד.
תלמידים אשר אינם עומדים בדרישות מורחקים מהתכנית. בתכנית זו משולבות פעילויות חברתיות מגוונות הנערכות ע"י מדריכים של מנהל הסטודנטים והמדריכים שומרים על קשר רציף עם הסטודנטים.
חזון המוסד
משימתנו העיקרית היא להעניק לתלמידינו הצעירים כלים ומיומנויות בתחום הלשוני ובתחום הרגשי-חברתי שיהוו תשתית מוצקה אשר תסייע להם ברכישת השכלה גבוהה בארץ ובהשתלבות מיטבית בחברה הישראלית.
1.מיתוג תכנית "תק"א 10" - הפיכת התכנית למותג שימשוך אליו תלמידים צעירים ומשכילים מכל העולם באמצעות:
- תנאי לימוד אופטימליים (כיתות לימוד, מחשבים, סביבה הולמת)
- דרכי עבודה מגוונות ומותאמות למאה ה-21 .
- מתן מענה לצרכים אישיים באמצעות מערכת תמיכה הכוללת :מדריך אישי, עובדת סוציאלית ולווי צמוד של מנהל הסטודנטים והמכללה.
2.העמקת הזהות היהודית בקרב הלומדים באמצעות:
לימוד בכיתות – חגים, מועדים וימי זיכרון. טיולים ,סרטים ושיעורים רלוונטיים לנושא.
3.פיתוח לומד עצמאי באמצעות:
שימוש בדרכי הוראה ואסטרטגיות שונות המפחיתות באופן הדרגתי את תלות התלמיד במורה.